Preskočiť na hlavný obsah

Alexandra Cvečková: Raťapíška, Ako myška Raťapíška syr vyrobila

Novinka Raťapíška, Ako myška Raťapíška syr vyrobila zaujme na prvý pohľad nádhernou obálkou s rozkošnou myškou medzi poľnými kvetmi.


Autorom ilustrácií v tejto knihe je Ľuboslav Paľo, ktorého predstavovať určite netreba. Na konte má množstvo knižných ilustrácií. Pri motíve myšky mám pocit, že sa mu tieto drobné stvorenia stávajú osudovými. 


Ako už samotný názov napovedá, v knihe ide o výrobu syra. Hlavná hrdinka, hladoška myška Raťapíška sa jedného rána zobudí a zistí, že doma jej nezostal už ani kúsok syra. Rozhodne sa vyrobiť si vlastný a tak priateľku kravičku Táničku požiada o trochu mlieka a láskavého baču o návod ako na to. 


Bača myške prezradí, že na výrobu syra je potrebné syridlo, to obsahuje špeciálny enzým chymozín, ktorý je dôležitý na to, aby sa z tekutého mlieka stal tuhý syr. Myška celá šťastná príde domov, pustí sa do práce a malí čitatelia sa tak úplne nenásilnou formou naučia postup výroby syra. 


S Mimi máme z prvého čítania Raťapíšky pekný zážitok. Odkedy chodí do škôlky, čítame najmä večer pred spaním a nebolo tomu ani teraz inak. Ležali sme v posteli, rozplývali sa nad rozkošnou hlavnou hrdinkou a potom to prišlo. Stránka kde sa Raťapíška s obrovskou chuťou zahryzla do hrudky voňavého čerstvého syra! To bol náš koniec. Mimi ma začala srdcervúco prosiť, aby som jej odkrojila kúsok eidamu, ktorý sme mali v chladničke. Najprv som odolávala, ale nakoniec som podľahla. Zuby síce umyté, no my sme ležali v posteli, hryzkali syr a knihu si prečítali ešte dvakrát. Takže moja rada - kým sa pustíte do čítania, naservírujte si prezieravo tanier syru, lebo veľké chúťky vám táto kniha urobí!


Okrem chúťok mlsných vám urobí aj chúťky tvorivé. Na druhý deň ráno si Mimi na Raťapíšku spomenula hneď ako otvorila oči a jej prvá otázka znela kedy kúpime syridlo, aby sme si aj my vyrobili domáci syr. Neviete mi pomôcť kde by som ho vedela zohnať?

Autorka Andrea Cvečková je mama, ktorá rozprávku o myške vymyslela pôvodne pre svoju dcérku. Som rada, že ju dala do knižnej podoby. Podarilo sa jej vytvoriť milú knihu, z ktorej sa  deti dozvedia niečo užitočné, prostredníctvom rozprávky si s ľahkosťou nové informácie zapamätajú a naučia sa aj nové slová ako syridlo, enzým a chymozín. S tým sa už dá machrovať!

Dúfam, že autorka nezostane len pri jednej knihe, prijala by som celú sériu rozprávok, z ktorých by sa podobne nenásilným spôsobom deti dozvedeli aj ďalšie užitočné veci. Ak aj vás zaujíma ako to bude pokračovať, môžete sledovať jej stránku www.ratapiska.sk




Raťapíška, Ako myška Raťapíška syr vyrobila
Text: Alexandra Cvečková
Ilustrácie: Ľuboslav Paľo
Triglyf, 2017


Komentáre

  1. supeeer, a nádherné ilustrácie, zbožňujem knihy, ktoré majú pridané hodnoty a táto ich má evidentne hneď niekoľko :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru :-) Mam rada ked sa ide na deti nenasilne a len tak mimochodom sa nieco naucia :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára